EgyedülAnya nyaral

2021.08.05 | Napi gondolat

Igen, nyaraltunk! Nem, nem a klasszikus értelemben vett nyaralás volt, én most mégis pont úgy érzem magam, mint mikor pár évvel ezelőtt utoljára részem volt benne. Három hetet töltöttünk most el pihenéssel, felfedezéssel – nem a megszokott módon és alacsony költségvetéssel.

Leírom részletesen a programunkat, hátha valakinek ihletet ad.

Előkészületek

Idén sem az utazási irodák katalógusát böngészve terveztük – szerveztük meg a nyaralást. Igazából az egész úgy kezdődött, hogy júniusban az ovi felé jelezni kellett, hogy mikor vinném a Gyereket. Ott, és akkor úgy döntöttem, hogy nem viszem. Most még GYED-en vagyok, talán ez az utolsó olyan nyarunk, amit teljes „nyugalomban” együtt tölthetünk. Ezek után már „csak” programokat kellett kitalálni.

Gondolom nem lepek meg senkit azzal, hogy egyedülállóként, GYED-en, lájtos home-officeban, a világ végi, omladozó kertesházunkban <3 nem vagyok anyagilag a topon. Sőt! Így ehhez mérten nézelődtünk, milyen lehetőségeink vannak. És a fő szempont az volt, hogy egy másfél és egy három és fél éves kislánykáknak élmény legyen.

Első nyaralás – az „itthon” felfedezése

Ahogy elkezdődött a vakáció, már meg is érkezett hozzánk a Húgom (akivel genetika nem igazán, de őszinte, testvéri szeretet annál inkább összeköt). Ő 14 éves, most ballagott. Az érkezésének napja lázas készülődéssel telt: ünnepséget szerveztünk neki. Ami igazából annyiból állt, hogy vettünk lufikat és sütit, rendet raktunk, takarítottunk, a kertből vágtunk néhány szál virágot, és ajándékokkal együtt, gondosan elhelyeztük az asztalon. Emellé a nagyobb Lányomnak már természetes volt, hogy szép ruhába bújjon.

Itthoni program volt még az is, hogy több szomszéd faluba „elutaztunk”, kipróbáltuk a fagyizókat, körbejártuk a tereket, szép épületeket, pancsoltunk a szökőkútban, és felfedeztünk új játszótereket. Ezeket nem csak ilyen „átrohanok a Pennybe” típusú, spontán elintéznivalóként csaptuk össze, hanem gondosan megterveztük, és így már reggeltől lehetett várakozni.

Elmentünk strandra. Tóra! Nálunk ez is olyan program, ami felér egy ünneppel – egyedül nem igazán merek a Lányokkal elindulni, de így segítséggel végre felavathattuk az úszógumikat.

És a céges – bankos elintéznivalómat is sikerült úgy megoldani, hogy inkább egy kis városnézésnek, és természetesen fagyizásnak tűnjön.

Második nyaralás – vendégségben egy nagyvárosban

Az itthoni móka után Miskolcra indultunk, a mi vendégeskedésünk kezdődött a Húgoméknál. Ez már nekem is sokkal inkább nyaralás volt. Se főzés, se takarítás, se 0-24 órás gyerekfelügyelet.

Már gyorsan a második este sikerült is hamar ágyba dugni a Lányokat, így mi borozással töltöttük a szabad órákat. Ezután minden nap jutott pár óra szabadság, vagy egy látogatás a manikűrösnél, vagy csak egy sima boltozás, ahol még nézelődni is lehetett, nem csak célirányosan rohanni. Igazi felüdülés!

Persze itt sem maradtak el a szervezett programok. Rengeteg, szuper lehetőség van errefelé, hogy a gyerekek jól érezhessék magukat.

Elsétáltunk a Tündérkertbe, ami egy igazán mesébe illő park, alkalmas szaladgálásra, szájtátásra, csodálkozásra, bújócskázásra és természetesen az elmaradhatatlan fagyizásra.

Ellátogattunk a Maya-parkba, egy hatalmas kültéri játszóházba. Tökéletes kifárasztó és térdlehorzsoló hely, csúszdákkal, mászókákkal, függőhidakkal.

Kipróbáltuk a kisvasutat, amin a Lányok aludtak egy kicsit, aztán Lillafüredre érkeztünk, ami szuper kirándulóhely. Van vízesés, szobrok, kis játszótér. Tó és kastély, és egy ilyen környezet éppen elég ahhoz, hogy megint elvarázsolódjanak a gyerekek.

Harmadik nyaralás – igazi nyaralás

Miskolc után éppen csak hazaszaladtunk két napra, utána pedig indultunk is tovább Egerszalókra. Nagyon szép, kellemes, hűvös erdei apartmanba érkeztünk, szuper kilátással, hatalmas terasszal. A Lányok (és én is) teljesen odáig voltunk érte. Meg persze Anyukám is, ugyan is így négyen mentünk, ezt a nyaralást tőle kaptuk ajándékba.

Minden napot úgy szerveztünk, hogy legyen reggeli program, délben pihenés, aztán egy délutáni kimozdulás is. A környék pihenésre, kikapcsolódásra, kirándulásra végtelen lehetőséget kínál. Heteket lehetne itt is eltölteni unatkozás mentesen.

Természetesen a Sódomb megcsodálása volt az első úti cél. Könnyen megközelíthető, így egy másfél éves babának is simán megy ez a túra (gyalogosan).

Minden irányban fürdőket találunk. Nekünk a kedvencünk Demjénben a Tófürdő lett. Többször is visszatértünk ide. A kialakítása nagyon gyerekbarát, sosem volt tömeg, és késő estig nyitva vannak.

Ellátogattunk a Felsőtárkányi-tóhoz. Elképesztően szép és nagy melegben is nagyon kellemes, hála a fáknak és erdőnek. A tó körbesétálása szintén egy baba-barát túra. Rengeteg állatot láttunk: halakat, pici békát, siklót, teknősöket; gyűjtöttünk tobozokat, kavicsokat, igazi felfedező körút volt.

A nyaralás végén még ellátogattunk Egerbe egy délelőttre. Ott a legnagyobb élmény az óriáskerék volt. Hihetetlenül bátran és fegyelmezetten vágtak bele a Lányok.

Az „egyedül nyaralás” kellékei

Ahhoz, hogy egy ilyen nyaralás  – sorozat összejöjjön, a következők elengedhetetlenek:

• A segítség. Ha nincs a Húgom, az Ő Anyukája, az én Anyukám, akkor ez a rengeteg program nem ment volna. A két kicsivel nem biztos, hogy ekkora túrákba, strandolásokba belevágtam volta. Sőt, biztos, hogy nem. Annyira hálás vagyok nekik, hogy azt tényleg szavakba sem tudom önteni.
  • Kreativitás. Biztos vagyok benne, hogy az ország bármely részén vannak „látnivalók”. (Vagy igazi látnivalók is.) Csak egy kicsit szét kell nézni, körül járni a környéket. És egy addig még nem látott szökőkutat vagy fagyizót is lehet úgy tálalni, hogy abból élmény legyen.
  • Számolgatás. Persze enélkül sokkal felhőtlenebb lehetne, de azért így sem volt vészes. Előre meg kellett tervezni az utakat, megnézni a belépőket, figyelni a kuponokat, és ennek fényében útra kelni.

Nekem felejthetetlen lett ez a nyár. Remélem a Lányoknak is (vagy legalább is majd ha mesélek nekik róla, akkor bennük is majd ilyen jó érzéseket kelt).

EgyedülAnya további cikkei:

Szerző: EgyedülAnya

Koraszülöttek világnapja november 17.

Mint "volt koraszülött baba" anyukája, már 5....

Pink október

Örülök, hogy egyre több platformon...

Lombik különösebb testi gondok nélkül

Egyik nap ahogy tettem vettem otthon, ment a...

Kezdjük az iskolát! Kezdjük az iskolát?

Napjainkat sőt heteinket egy elég komoly dolog...

A koraszülöttek világnapja utáni napok…

November 17-ét rengeteg készülődés, érdekes...

November 17. koraszülöttek napja

Azt gondolom, hogy akit nem érint a koraszülés,...

Jóga Világnapja alkalmából Mama Manisha gondolatai

Ma van a Jóga világnapja (06.21), a jóga éppen...

Ünnepelni kell, ünnepelni jó

2021.02.04. a PMOm első posztja a facebookon,...

Milyen egy konzultáció egy lakberendezőnél?

Vannak különböző szakmák/szakterületek, amik...

Bevált tippek, ha gyerekkel utaztok

Sokan azt gondolják gyerekekkel utazni maga a...

Mi az, amit semmiképpen ne hagyjuk otthon az utazásunk során!

Evelin hosszú évek tapasztalatával rendelkezik,...

Ijesztően éles emlékek (Szülésem története II.)

Ijesztően éles emlékek, szagok jöttek elő a...

Szülésem története

Minden édesanyának van egy szüléstörténete,...

A széppel megajándékozok mást, és magamat is!

Elkészültek a PMOm kívánság zsineges...

Cikkek

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Írd meg nekünk mely témák érdekelnek, miről olvasnál szívesen!